24 Shares 2364 Views
00:00:00
17 Dec

Zilele comunei Șandra

Zilele comunei Șandra au fost și anul acesta pe placul tuturor. Oaspeții de seamă și participanții au făcut ca atmosfera să fie de invidiat. Deschiderea s-a făcut așa cum se obișnuiește în curtea primăriei, acolo unde domnul primar Luchian Savu a transmis prin cuvântul domniei sale urările către comunitate. A dat startul distracției ansamblul popular. A urmat apoi spectacolul din centrul satului, care a fost deschis de Alexandra Drăgan urmată de Romina Alban, Lucian Drăgan împreună cu Formația Vest Music și formația Lucian Drăgan. În cea de-a doua zi pe scenă au urcat nume mari ale muzicii românești precum Mirela Petrean, Lucian Drăgan și Fuego. Scena s-a umplut în jurul artiștilor, iar distracția a continuat până spre zorii zilei. Spectacolul s-a oprit pentru câteva momente, timp în care invitatul special, Fuego i-a dăruit domnului primar drept recunoștință o carte rară de cântece și poezii.

Mirela Petrean

„Este o atmosferă superbă cu oameni primitori. Deși sunt pentru prima dată la Șandra am fost primită cu mare căldură. Sunt impresionată de ce se întâmplă aici. Îi mulțumesc pe această cale domnului primar pentru invitație. Călătoresc și în țară și în străinătate și pot să spun că într-adevăr Șandra este o comună frumoasă cu oameni frumoși. Sper să revin cât de curând, iar cetățenii de aici să rămână la fel de veseli și să asculte în continuare muzică de calitate.”

Lucian Drăgan

„Vin cu mare drag la Șandra. De la an la an comuna înflorește și mă bucur să văd oamenii mult mai primitori și cu mai multă poftă de viață. Le transmit tuturor cetățenilor multă sănătate, iar de câte ori am ocazia să vin aici, o fac cu sufletul deschis.”

Fuego

„Bucurie îmi este să văd că primarul din Șandra nu m-a uitat și că m-a invitat din nou aici, într-o localitate în care oamenii sunt extrem de simpli, într-o perioadă în care a fi simplu este cel mai frumos lucru. Am cunoscut oameni care sunt iubitori de muzică bună. Atunci când am fost pentru prima dată, m-am bucurat să văd că cei de aici îmi ascultă cântecele.

Sunt extrem de fericit pentru că oamenii mă iubesc, sunt chemat la evenimente și mă duc peste tot unde sunt chemat. Am văzut în Șandra o evoluție, s-au făcut multe schimbări, în primul rând este o comună foarte curată. Nu poate un om să facă totul dintr-o dată, este nevoie de timp.

Îl văd pe domnul primar foarte generos cu comunitatea dumnealui, văd cum se comportă cu oamenii, iar asta pentru un primar este un atuu. Nu este ușor, trebuie să încerci să-i ajuți pe toți în parte și sunt convins că este coadă la ușă dumnealui. Fiecare are câteo problemă, dar presupun că trebuie să încerci să faci în așa fel încât acel om să plece acasă cu speranța că se va întâmpla ceva bun în localitatea lui. De altfel, localitățile din Banat, Ardeal, Maramureș sunt diferite față de cele de dincolo de Carpați, ai impresia că aici trăiești într-o altă lume. Nu o să vezi niciodată oameni care se înjură pe stradă sau care se bălăcăresc.

În regat oamenii sunt altfel, chiar și spectacolele sunt altfel. Nu sunt un artist pretențios și nu am fițe de vedetă. Sunt un simplu om care cântă pentru publicul său. Și să știți că peste tot unde cânt în țară găsesc oameni curați la suflet.

Dacă e să mă gândesc la interpreții de aici din zonă pot să spun că o iubesc și o ador pe Ana Pacatiuș. O să mă întrebi de ce n-am avut-o niciodată invitată la emisiune. Ei bine, eu o sun mereu, dar e grea deplasarea până la București. Pentru mine Ana Pacatiuș reprezintă Banatul, apoi mai este Petrică Moise, care este un fel de prinț al Banatului, Tiberiu Ceia, care iată, face emisuni la televiziunea română. Tiberiu Ceia îndrăgește foarte mult pictura mea. A spus odată că dacă vreau să-i fac o bucurie de ziua lui să-i pictez un tablou cu gladiole. Nu i-am spus nimic, iar anul acesta de ziua lui, i-am trimis prin poștă un tablou așa cum și-a dorit.

Am amintiri foarte frumoase cu bănățenii. Îmi place Nicoleta Voica și fata ei, care are o voce extraordinară. Pot să vorbesc despre artiștii bănățeni foarte mult. Îi iubesc pe cei care nu au modificat tradiția, pe cei care au cântat folclorul bănățean de la mama lor. Fiecare zonă a țării e bogată în cântecul popular, dar dacă m-ai întreba acum ți-aș spune că iubesc cântecul transilvănean. Îmi doresc de fiecare dată să revin pe meleagurile acestea, pentru că mi-e drag de oamenii de aici.

Eu sunt artistul care stă după spectacol și dă autografe, care nu se grăbește să plece acasă. Vreau ca toată lumea să se simtă bine și oamenii să fie fericiți. Eu am adus cu mine mii de fotografii pe care o să le dau localnicilor, ca aceștia să plece cu o amintire frumoasă de la spectacol.

Le transmit celor din Șandra ca mesaj următoarele cuvinte: dacă vrei cu tine lumina să o împart, lasă-mă să ard, lasă-mă să ard/ dacă vrei să știi ce am în suflet și în gând, lasați-mă să cânt, lasați-mă să cânt.

Vă iubesc pe toți, vă doresc în continuare să aveți o vară frumoasă și o toamnă bogată. Să puneți murături ca la mama acasă și în special ardei cu varză că astea îmi plac mie cel mai mult. Când mă duc acasă mama mă întreabă mereu ce vreau să-mi facă de mâncare, iar eu îi spun că vreau piure de cartofi cu carne la cuptor și neapărat ardei murați cu varză. Sunt un deliciu. ”

ai putea fi interesat

Ghiroda la final de an 2017- interviu cu domnul primar Ionuț Stănușoiu
Interviuri